Dubai

1 november 2012 - Dubai, Verenigde Arabische Emiraten

Hallo allemaal,

Dinsdagnacht rond 00:15 uur ben ik geland in Dubai. Na een goede vlucht, kon ik al snel naar de paspoortcontrole. Onderweg zag ik hoe mooi het vliegveld is! Nadat ik al mijn spullen weer had, kwam ik buiten in een gigantische mensen massa. Opzoek naar een taxi. Op het eerste gezicht lijkt het chaotisch, maar het is toch wel goed georganiseerd. Iedereen wordt gedoseerd naar de taxi's begeleid, waar er een paar honderd van staan.. Na een kwartiertje wachten had ik ook een taxi. Op naar het hotel, nog wat gegeten en daarna gaan slapen(4;00 uur lokale tijd).

Dag 1: 's ochtends een 'dessert safari' geboekt, die aangeboden wordt door een organisatie in het hotel. Rond 15:00 uur werd ik opgehaald om de woestijn in te gaan. In de auto zat al een gezin uit India, en 1 Amerikaan. Het was een half uurtje rijden naar de verzamelplaats, waar we moesten wachten op nog 4 andere auto's. De chauffeur liet nog wat lucht uit de banden, en we konden gaan met een landcruiser(met rolkooi). Vol jagen over de zandduinen 50-60  auto's tegelijk, met hellingen van wel 40-50%! Wat een ervaring! Het is vergelijkbaar met een achtbaan.. Vlak voor zonsondergang werd er gestopt om foto's te maken, de woestijn is echt prachtig om te zien! Daarna zijn we naar een kamp gereden in de woestijn, waar we met ongeveer 250 man gingen bbqen. In tussentijd kon je nog van alles doen waaronder quad en kameel rijden. Als afsluiter kwam er nog een buikdanseres, ook erg mooi! Daarna werd iedereen weer teruggebracht naar zijn of haar hotel, einde dag.

Dag 2: ik wou graag een citytour maken. Alleen de tour die vanuit het hotel aangeboden wordt, stopt nergens om uit te kunne stappen. Ik ben zelf met de metro, en taxi overal gekomen. Eerst naar Dubai Mall, een winkelcentrum van ruim 50 hectare! Met daarin 1200 winkels, een gigantisch aquarium, waterval, ijsbaan enz enz. Daarna wou ik het Burj Khalifa in, de hoogste wolkenkrabber van de wereld, 828m hoog. Helaas was dit uitverkocht. Op naar Palm Jumeirah(palmboom eiland. Ik heb me met een taxi weg laten brengen naar het uiterste puntje, vanaf daar de monorail terug gepakt. Erg mooi allemaal! Toen heb ik weer de metro gepakt om naar de Jumierah moskee te gaan, waar je als niet moslim in mag komen. Natuurlijk niet als ik daar sta... Dat was op een ander moment! Jammer, dus op naar de zee.  Jumierah beach. Mooi wit strand met helder blauw water! Uiteindelijk om 19:30 uur weer in het hotel, na het eten nog even de stad in geweest opzoek naar een kroeg. Het enige wat er in de buurt was, zat in een hotel, niet bijzonder...

Dag 3: vandaag ben ik eerst naar Dubai museum geweest, hier wordt de geschiedenis weergegeven. Leuk om te zien, maar hier ligt niet echt mijn interesse.. Daarna door gegaan naar Dubai Creek. Deze zoutwater rivier loopt dwars door Dubai. Hier heb ik een Abra gepakt, een oude watertaxi. Deze boot heeft me de hele rivier laten zien, was echt mooi! En heerlijk vertoeven op het water!

Samengevat is Dubai echt een fantastische beleving! Het gaat er hier echt om mensen tevreden te maken. Iedereen is gastvrij en spreekt Engels. Openbaar vervoer is top geregeld. Taxi bedrijf is in handen van de overheid, deze zijn erg goedkoop. Metro en bus zijn helemaal goedkoop... Weer is super! 30-35 graden met behoorlijk wat wind, dus goed vol te houden! Ik ga morgenochtend weer verder naar Melbourne. Hier land ik zaterdagochtend 9:00 uur lokale tijd. (Nederland vrijdag 23:00)

foto's geven hopelijk weer zoals ik het ook gezien heb!

Tot het volgende verhaal!

1. Annet:
    1 november 2012
    Nou jij hebt het wel naar je zin! Wat heb je al een boel gedaan in zo'n korte tijd. Leuk dat we zo mee kunnen genieten. Nogmaals heel veel plezier. Groetjes Annet.
  2. Herma Dekker:
    Hoi Erik
    Heb net je reisverslag gelezen. De herrineringen komen hier ook weer boven. Daar waar je geweest bent en het gevoel dat je daar bij hebt kunnen wij ons ook herrinneren alsof we er gister waren. Wanneer je er niet geweest bent kun je wel vertellen hoe mooi het was maar het gevoel erbij is moeilijk uit te leggen! Super dat je het naar je zin hebt. Een goeie vlucht morgen en tot snel. Groetjes Ferry en Herma
  3. Marijke botman:
    1 november 2012
    Leuk dat je goed naar je zin hebt , en inderdaad al veel gedaan , geniet ze daar !! groetjes uit een regenachtig Ens !!
  4. Martin:
    Ha Erik,

Klinkt goed joh. Goede vlucht naar Melbourne!

Gr, Martin
  5. Marlies:
    Heey Dekker!!!

Klinkt al fantastisch, nu op naar het echte avontuur!!!

Geniet ervan!
  6. Sander:
    1 november 2012
    lijkt kleuk wat je gedaan hebt en nu eeb goede reis naar Melbourne
  7. Gerard:
    1 november 2012
    hey erik, ziet er gaaf uit. goede vlucht naar melbourne
  8. Miranda:
    Hee Erik,

Dit klinkt erg goed, leuk hoor. Nu op naar Australie, geniet ervan!
  9. Ria dekker:
    2 november 2012
    Hee ...leuk hè om te zien Dubai ... Wij vorig jaar geweest .mooie foto's .. Nu op weg naar Melbourne ... Tot het volgende verslag .. Dikke kus van ons ❤
  10. John en Ineke:
    hallo erik
    wat heb je al veel gedaan en gezien in een paar dagen.
    ziet er goed uit, heel veel plezier en een goede vlucht naar melbourne.

groeten en tot het volgende verslag.
  11. Yvonne:
    2 november 2012
    Tjee zeg dat klinkt me leuk allemaal! Nog heel veel plezier!!
    Groetjes
    van de Hassinks
  12. Inge:
    4 november 2012
    Gaaf Erik, wat heb je al veel gedaan in een paar dagen! En die 30 graden klinkt ook heerlijk. Hier konden we vanmorgen krabben.:( Op naar Australie, enjoy! Groetjes Inge
  13. Margit:
    6 november 2012
    Heeeee Perik!!!
    Fijn verhaaltje hoor. Heel veel plezier in de aardbeitjes. Je eerste week zit er alweer op!!
    Geniet ervan, voor je het weet is het voorbij!
    Dikke kus
  14. Matthew:
    6 november 2012
    He vriend!!
    Als ik het zo lees dan heb jij een super tijd daar, goeie zaak man. Alleen beetje jammer dat ik dit verhaal al 4 keer gelezen heb en dus toe ben aan een nieuw verhaal. Dus ff klarie nou met vakantievieren en weer een verslagje uitbrengen, jij hebt het daar allemaal leuk naar je zin maar wij moeten gewoon werken hier in nederland dus denk ook even aan ons ;)

xx
  15. Jeannette Wouters:
    7 november 2012
    Hey Erik, wat heb je al veel gezien in Dubai. Leuke foto's. Ben zeer benieuwd hoe je het in Australie hebt. Veel plezier daar!
  16. Klaas & Elly:
    7 november 2012
    Leuk verhaal. Ik ben benieuwd naar je volgende reisverhalen en ervaringen. Op naar Melbourne.
  17. Manon:
    12 november 2012
    Heee Perik!!

Ik heb je ondertussen al een paar keer gesproken, maar moet natuurlijk ook nog even reageren op je verhaal! Wel heel erg leuk dat je deze dagen in Dubai gehad hebt, klinkt allemaal super leuk! Want volgens mij heb je daar nu in de aardbeien even niet zoveel tijd voor.. Maar als het even kan zou ik er lekker op uit trekken, je bent er tenslotte (waarschijnlijk) maar 1 keer! Heel veel plezier, geniet ervan en mijn volgende berichtje zal waarschijnlijk vanuit Thailand zijn ;)

Kus Manon!