Roadtrip.

2 februari 2013 - Melbourne Airport, Australië

Me laatste uurtjes in Australië.. Ik zit nu op het vliegveld in Melbourne te wachten op me vlucht. De laatste 3 weken heb ik een mooie vakantie gevierd! Het eerste weekend ben ik bij Nick en Kelly geweest. Zaterdagavond zijn we wezen stappen in Melton, en zondag naar Souvereign Hill geweest, dit is een nagemaakt dorp zoals de mijnwerkers vroeger leefden. Op maandagmorgen ben ik vertrokken richting Brisbane. Deze rit was zo'n 1800 km, hier wou ik 2 dagen over doen. Dinsdag ben ik nog bij een aardbeiplanten vermeerderaar geweest. Eerst het bedrijf bekeken, en 's avonds BBQ bij 1 van hun zoons. Ze hadden me ook nog uitgenodigd om de volgende dag mee te gaan met hun speedboat, dat is natuurlijk altijd mooi! Beetje kneeboarden en met een band achter de boot, erg gelachen! Eind van de middag ben ik naar Brisbane gereden, erg mooie route door de bergen!! In Brisbane zat ik in klein, erg warm stink hostel vol met Fransen! Dit was geen succes, haha. Dus na 1 nacht gelijk doorgegaan naar Surfers Paradise, dit was een erg goede keuze! Hier kwam ik in een mooi hostel terecht, was al gelijk een gezellige sfeer. Ik kwam tegelijk met Ross aan(gozer uit Londen). Hier ff een biertje mee gedronken en 's avonds met heel het hostel op stap geweest. We konden maar 1 nacht in dit hostel blijven, dus de volgende dag met z'n 2en een nieuw hostel gezocht, ik heb 5 dagen met Ross gereisd. Tot en met Byron Bay. Over Surfers Paradise en Byron Bay kan ik vrij kort zijn, alleen maar feesten en naar het strand geweest... In Byron Bay kwam ik 3 meiden uit Noorwegen tegen die ook naar het zuiden aan het reizen waren, die zijn met mij mee gereden naar Sydney. In Sydney ben ik 2 dagen gebleven. Eerste dag een citytour gemaakt, oa bij the Operah House, Sydney Harbour, Manly, Sydney Tower en Bondi Beach geweest. De 2de dag ben ik met een jongen uit het hostel naar Bondi Beach gegaan om te surfen, erg mooie ervaring!! In Sydney ben ik via gumtree.com.au(de Australische marktplaats) in contact gekomen met een Nederlands meisje en haar Franse vriend, zij zochten een lift naar Melbourne. We zijn met z'n 3en uit Sydney vertrokken. Onderweg kwamen we nog een gestoorde Italiaan tegen, ook die hebben we opgepikt! Wat echt mooi was, 3 nachten kamperen, BBQ, en gitaar spelen! Die Italiaan was echt goed.. Begin deze week ben ik nog terug geweest naar Sunny Ridge Farm. Hier moest ik wat spullen ophalen, en gedag zeggen tegen een aantal mensen.. De laatste 4 dagen ben ik in Melbourne geweest. De stad bekeken, en nog 1 dag naar Phillip Island geweest. Het hostel was erg goed voor elkaar! Was erg gezellig hier, ik trok hier veel op met Duitsers. Gisteravond kwam Nick nog langs om me laatste avond in Australië te vieren. We zijn naar een rooftop bar geweest. Wat een avond! Half 6 terug, en om 10:00 uur weer uit checken in het hostel. Ik ben nu behoorlijk naar de klote, dus hopelijk kan zometeen goed slapen in het vliegtuig, haha!

Tot snel!

Ps, ik ga thuis meer foto's uploaden..

1. Wilco:
    Perik!

Zal ik op het einde van je trip maar als 1ste reactie geven... Waarom eerst gaan werken in Australie, dit verhaal klinkt 10x beter:) beetje feesten en relaxen, misschien dat ik toch maar keertje dit dorpje moet verlaten;) Goede reis en zie je morgen!!!!
  2. Yvonne:
    2 februari 2013
    Toe maar hoor!! Lekker bezig daar! Leuk dat je zo makkelijk contacten legde daar, maakt de reis nog aangenamer dan dat hij is. Morgen praten we verder erik. Fijne terug reis en tot morgen!!
  3. Carla wouters:
    Hey Erik,
    En dan is het al weer voorbij, jongen wat heb je het leuk gehad.
    Een goede vlucht terug en je komt maar eens een bakkie halen.
    groetjes Ad en Carla
  4. Marijke botman:
    Hoi erik
    Volgens mij heb je wel een mooie tijd gehad in australië
    Leuk om je verhalen te lezen
    Goede reis en we zien je wel weer in het kleine dorpje ens
    Gr piet en marijke