Eerste weken Down Under

18 november 2012 - Main Ridge, Australië

Hallo mensen,

Allereerst iedereen bedankt voor jullie reacties en berichtjes, dat is erg leuk!

Ik ben hier nu al ruim 2 weken, nu wordt het dus wel tijd om jullie op de hoogte te brengen.. De reis van Dubai naar Melbourne verliep eigenlijk vrij makkelijk. Na 1 overstap in Singapore, ging de laatste 6.5 uur in, om in Melbourne te landen. Hier duurde de paspoort controle best lang, was zo'n 2 uur wachten.. Daarna de bagage controle, ik moest naar een aparte ruimte(die van tv, border security:p). Ze wouden me schoenen controleren omdat ik de afgelopen 30 dagen op een boerderij was geweest. Niks aan het handje, dus ik mocht het land in!! Vanaf het vliegveld heb ik de bus gepakt naar het schiereiland waar ik nu verblijf. In Rosebud moest ik Mick(eigenaar van het bedrijf) bellen zodat hij me op kon halen. Dat bellen werkte niet helemaal.. Dus ik had 2 voorbijgangers gevraagd hoe het precies werkte, bleken dat Nederlanders te zijn die hier al zo'n 20 jaar wonen.. Die boden aan om me weg te brengen, dat laat je je geen 2 keer zeggen na een lange reis! Na 20 min rijden kwamen we op het bedrijf aan. Hier was het behoorlijk hectisch in het cafe en bij de U-pick. Het was hier lang weekend en erg mooi weer.. Na een korte kennismaking kon ik naar het huis tegenover het bedrijf, waar ik woon met 6 Aziaten. Wat best gezellig is! De volgende ochtend op de koffie gegaan bij de familie, en daarna met Mick een rondje gemaakt over het bedrijf. Veel aardbeien gezien. En veel kangoeroes, ja hij heeft ook een 'kangaroo farm', hier lopen een paar honderd kangoeroes! Echt lache om te zien. Na de lunch ben ik begonnen in het cafe, onderaan beginnen, dus afwassen! Leuke maar hectische middag gehad! Hier begon ook gelijk me werkperiode. Werken is leuk om te doen! Leuk bedrijf, leuke collega's, mooie omgeving, vaak mooi weer en afwisselend werk. Afwassen, frezen, lostrekken, pvc plakken, potgrond mixen, in de schuur laden/lossen. Bevalt allemaal erg goed hier! Ik verbaas me er wel over dat iedereen op het land 7 dagen per week werkt.. Ik ben zelf elke zondag vrij. Toch wat tijd om rond te kijken en andere leuke dingen te doen! Vorige week zondag ben ik een heel stuk langs de kust gaan rijden, echt prachtig! Verder zijn we een avond naar de 'peninsula hot springs' geweest, een mooie Spa! Zaterdagavond zijn we naar een kroeg/restaurant geweest hier in de buurt. Gezellige avond gehad! Vandaag me eerste golfen gepakt, wat echt gaaf is! Maar wel erg moeilijk en zwaar:p. Dus veel meters heb ik nog niet staand op het surfboard gemaakt:p. Zondag moeten de Aziaten vaak werken, ik red me in me eentje ook erg goed hier!

Voor de gene die graag wil weten op welk bedrijf ik ben, http://www.sunnyridge.com.au/Home

No worries!

1. Yvonne:
    18 november 2012
    super wat leuk!! Surfen lijkt mij ook erg zwaar. Gewoon blijven oefenen en dan kom je er vanzelf. Wel jammer dat je de zondagen alleen moet doorbrengen. Veel succes met het werk daar en vooral lekker van genieten.
    groetjes
  2. Martin:
    18 november 2012
    Klinkt goed man! Enjoy tour time there!
  3. Marijke botman:
    18 november 2012
    Mooi dat je het naar het zin hebt Erik !! Geniet ze !!
  4. Ria dekker:
    18 november 2012
    Hee leuk om weer wat te horen !
    Geniet er van , maar dat doe je toch wel ...
  5. Daniel:
    18 november 2012
    Goed om te lezen dat je het erg naar je zin hebt. Veel plezier nog.
  6. Klaas & Elly:
    18 november 2012
    Fijn voor je dat je het daar erg naar je zin hebt. Blijf genieten en houdt ons vooral op de hoogte van je leuke tijd en ervaring daar.
    Iets meer ''actie'' foto's van Erik ''down under'' ;-)
  7. Harold:
    18 november 2012
    Hè Kerel, goed verhaal! Erg leuk om te lezen en fijn dat je het zo naar je zin hebt.
  8. Riekus en Geertje:
    Hé, dishwasher!!!

Ben je met vakantie, werk je 6 dagen in de week. In nederland heb je meer vrije tijd, maar we zien dat je alle dagen aan het genieten bent. Hoe staat het met je Aziatisch spreken? Wat een ervaringen doe je op in een krappe 3 weken!
    Mooie foto's, leuk om te zien waar je momenteel verblijft, met kangaroes als huisdier, gelukkig hebben ze ook tracktors dat moet een vertrouwd gevoel geven. geniet en hou ons op de hoogte van alle belevenissen. Groeten Geertje en Riekus.
  9. Ingrid:
    18 november 2012
    he erik wat leuk dat je het naar je zin hebt daar ver weg. alvast gefeliviteerd met je verjaardag. veel oefenen met surfenhe.
  10. Bas:
    18 november 2012
    Ik begrijp dus dat ze daar er ook achter zijn gekomen dat je goed in pvc bent??
  11. John en Ineke:
    Hey Buurman
    Gaat allemaal wel goed zo te lezen daar in verweggistan
    veel plezier daar en succes met het surfen
  12. Wim:
    18 november 2012
    Hè dekker, he he, eindelijkmweer eens een verhaal van jou, ik denk die vermaakt zich daar zo, hij zal ons wel vergeten. Welke rassen telen ze daar? Ik dan gaat het me niet om de kangoeroes. Super weer zo te zien. Bij ons is Sinterklaas weer in het land, hij neemt zijn kado's mee naar down under. Veel plezier daar (hoe zitbeen eigenlijk met die 6 Aziaten) mvgr Wim en de rest van de Fam.
  13. Wim:
    18 november 2012
    Spel fouten komen door de iPad, even te info
  14. Ivonne:
    18 november 2012
    Hey Eric, wat leuk om te lezen jouw reis verhalen en natuurlijk het bekijken van je foto's... prachtig!
    Werk ze en heel veel succes
  15. Miranda:
    19 november 2012
    Ha neef,
    Gut ben je in verweggistan wat kom je daar tegen Nederlanders! Hahaha. Zo te lezen heb je het erg leuk en druk! Geniet van je tijd daar! Veel plezier. Groetjes
  16. Dennis:
    23 november 2012
    Hoi Erik,

Heb gisteren een kijkoperatie gehad aan mijn knie en zit dus ongeveer hele dag op internet. Mooi verhaal en zo te lezen bevalt het je prima. Hier op dit moment veel regen en volgende week kans op sneeuw. Geniet ervan!
  17. Margit:
    26 november 2012
    Heee Perik!
    Je eerste weken zitten er alweer op... Zo te horen vermaak jij je daar prima! Lekker er op uit in de weekenden, je bent er natuurlijk niet voor niets. Geniet er lekker van! Ik ga vanavond maar weer alleen naar de sportschool ;) ! Een hele dikke kus
  18. John en Ineke:
    27 november 2012
    Hey Rikkie
    Van harte gefeliciteerd met je 25 ste verjaardag daar in Australie
    maak er wat van en bij terugkomst vieren we het nog wel een keer
    vermak je daar en we zitten met smart te wachten op een nieuw
    reisverslag van je ,!!Of ben je druk met andere dingen ???
    Groet je buurtjes John en Ineke
  19. Harold:
    27 november 2012
    Hè Erik, gefeliciteerd man! Geniet van je verjaardag down under. Proost!!
  20. Manon:
    28 november 2012
    Perik! Happy birthday!!! Dit zal een verjaardag zijn die je niet snek vergeet denk ik zo! Kan je het vanavond nog een klein beetje vieren of nog steeds zo hard aan t werk? En hoe gaat ie met je surflessen, ben je al n echte surfdude geworden? :p hier gaat ie goed! Ik ga over 2 dagen weer terug naar Bangkok en dan waarsch naar Cambodja, benieuwd hoe dat is :) veeeel plezier!!!! Kus x Manon
  21. Riekus en Geertje:
    28 november 2012
    Happy Birthday!

Maak er maar een gezellig moment van, wij nemen een borrel op je 25e jaar.