Kerst en oud&nieuw gevierd!

7 januari 2013 - Main Ridge, Australië

De beste wensen allemaal!

Rond kerst heb ik 4 dagen vrij gehad, toen hebben Nick, Kelly en ik the great ocean road gereden. Wat echt prachtig is! Maandag 24 december zijn we begonnen. We hadden een auto gehuurd, die had ik 's ochtends opgehaald. Daarna heb ik de Ferry gepakt naar de andere kant van Port Phillip Bay, daar hadden we afgesproken! Na boodschappen gedaan te hebben zijn we naar Torqay gereden, waar the great ocean road begint! Vanuit Torqay zijn we naar Lorne gereden, onderweg natuurlijk een paar keer stoppen om foto's te maken, en van het uitzicht te genieten!! In Lorne zijn we opzoek gegaan naar een camping, de eerste die we tegenkwamen vroeg $60,- pp. Wat toch wel erg duur is voor een camping:p. Gelukkig wist de man nog een gratis camping in de buurt! Hier even gekeken, en besloten daar te slapen. Midden in het bos op een grasveldje met nog veel meer kampeerders, prima toch! De eerste keer onze swags opzetten ging niet helemaal vanzelf, haha! Na veel gepruts was Kelly de eerste die hem had staan.. Maar uiteindelijk konden we allemaal tevreden een biertje drinken! Onze buren, een Ier en een Duitse waren ondertussen ook weer op de camping, leuke lui! Daar hebben we nog een tijd mee gezeten toen we terugkwamen van het restaurant..

De volgende ochtend, na gewekt te zijn door kut eenden die rond onze swags aan het rennen waren. Hebben we snel ontbeten, spullen gepakt en weer verder gegaan. Plan was om in Apollo Bay te overnachten. Hier waren we al na 1.5 uur rijden, na een lunch zijn we verder gereden. Na een verkeerde afslag was het flink lastig om een camping in Prince Town te vinden.. Die we na 2 uur ronddwalen gelukkig wel gevonden hebben. Mooie camping, voor maar $ 20,- totaal, en een public bbq in de buurt. Owja, het was 1e kerstdag, wat helemaal niet zo voelde.. Bij de bbq area kwamen we nog 2 verdwaalde Limburgers tegen, en gigantisch dikke hond die het daar goed voor elkaar had.. Samen met de Limburgers en die hond die mee at, hebben we gebbqt. De Limburgers zijn meegegaan naar onze camping, waar we hun wodka en whisky op moesten maken.. Zij zouden een paar dagen later weer naar Nederland gaan.

De 3e dag waren we bij het mooiste gedeelte, hier staan  de 12 Apostles(eigenlijk nog maar 11). Hier hebben Nick en ik een helikoptervlucht gemaakt, was echt gaaf om van bovenaf te zien! Meer dan de moeite waard.. Vanuit Port Campbell konden we nog een stukje de kustlijn volgen, waarna we verder door het binnenland naar Warnambool moesten rijden. Dit is een stad met het dorpsgevoel, volgens de bewoners. Ook hier hebben we weer een erg goede camping gevonden. We stonden op een veldje die afgescheiden van het strand werd door een bosstrook van zo'n 20 meter. Echt top locatie! Op dit veld stonden 2 stellen die al zo'n 35 jaar op deze camping stonden, erg gezellige mensen! Gelijk leuk contact mee!

Laatste dag na een duik in de oceaan, zijn we terug naar huis gereden door het binnenland. Door een groot landbouw/veehouderij gebied! Dit was ook me laatste vrije dag. 'S avonds nog bij de familie Gallace(eigenaren) gegeten. En de volgende dag weer aan het werk. Veel afwisselend werk gehad trouwens, ik moest aardbeien afleveren bij de locale supermarkten, trekkerwerk en op drukke dagen in het cafe afwassen.. Hier werkt nu ook een Italiaan(luigi) eindelijk geen Aziaat, haha! Luigi is hier ook alleen, hij had me uitgenodigd om bij een vriend van hem new years eve te vieren. Die woont aan het strand, waar een beach party georganiseerd werd! Dat wou ik natuurlijk wel, en het lag vlakbij Melbourne waar we 's avonds nog naartoe wouden. Dit werd ons alleen sterk afgeraden omdat het veel te druk was en alle kroegen uitverkocht waren.. De volgende dag zijn we naar Melbourne gegaan. Erg leuke stad!

Nu is me laatste werkweek ingegaan bij Sunny Ridge Farm.. Vrijdag me laatste werkdag, zaterdag me huurauto ophalen. Het weekend op bezoek bij Nick en Kelly, en na het weekend ga ik door het binnenland naar Brisbane rijden, en via de kust weer terug naar Melbourne!! Met stops van een aantal dagen in Gold Coast, Byron Bay, Sidney, Phillip Island, en als laatste Melbourne.. Het nieuwe avontuur gaat beginnen, erg veel zin in!! De tijd vliegt echt voorbij, nog even ervan genieten voordat ik alweer thuis kom. Het weer is hier momenteel echt super, de zomer is hier begonnen..

No worries!!

Ps, foto's zijn onderweg...

1. Yvonne:
    7 januari 2013
    Dat klinkt weer super allemaal. Nog veel genieten daar! Hier heb je niks gemist hoor, alles is heel gewoon en gezellig verlopen. En moeders is bij mijn moeder in goede handen hihihi. die vermaken zich wel die twee.
    Veel plezier!
  2. Marlies:
    Dekkertje,

Je neemt het er goed van, kom je nog wel terug??!!! Maar geniet er nog lekker van, en ja 2e kerstdag op de camping in korte broek enz gebeurd hier niet elk jaar ;)

Groetjes
  3. Manon:
    Hee!

Volgens mij hebben jullie wel een leuke kerst gehad! Ik had okk echt geen kerstgevoel haha. Mooie foto's zag ik al op Facebook :) en leuk zeg, zo overal kamperen. Succes met je laatste week je werken en dan lekker rondtrekken!!!

Xxx Manon
  4. Miranda:
    7 januari 2013
    Leuk hoor om die verhalen te lezen. Zo te lezen beleef je genoeg en ga je nog genoeg beleven! Geniet er nog even lekker van! Groetjes Miranda
  5. Koendertje:
    8 januari 2013
    Wow Erik wat een leuk verhaal, je maakt wat mee down under. Geniet nog maar van je laatste weekjes en het heerlijke weer daar, hier is het full-time grijs!
  6. Margit:
    8 januari 2013
    Geniet er nog ff van Perik! Voor je het weet zit je weer thuis.. Kusjes!