Jarig geweest, kerst vieren in Australië

20 december 2012 - Main Ridge, Australië

Hallo allemaal!

Na een maand is het wel weer eens tijd voor een verhaal! 2 weken geleden had ik er ook 1 geschreven, alleen die was verdwenen na het uploaden.. Vaag!!!

Het werken bevalt nog steeds erg goed! Tussen de buien door ben ik nog steeds bezig met landbewerking.. Ondertussen ligt er zo'n 60% van de ruggen in, dus net einde is in zicht! Gelukkig maar, want over 3 weken ga ik het bedrijf verlaten! Dan gaat me volgende avontuur beginnen. Erg veel zin in!!

Naast het werken is er in het weekend tijd om andere leuke dingen te doen! Het weekend van 24-25 november zijn we zaterdagavond naar Frankston geweest. Daar was een Christmas festival, lekker op tijd.. Dit was mooi om te zien! Maar ook wel vreemd om met je korte broek en t-shirt kerstsferen te proeven.. Als afsluiter van het festival werd de kerstboomverlichting aangestoken, en een prachtige vuurwerkshow! Zondag wou ik weer gaan surfen. Ik had me alleen te laat aangemeld voor de surfles, dus dat werd hem niet! Toen maar naar het 'mornington peninsula national park' geweest! Echt een prachtig park, met wilde kangoeroes die op 5m afstand van je lopen. Dit weekend zijn er ook 2 Japanners bijgekomen in het huis.

Woensdag 28 november JARIG!! Ik voelde me overdag niet echt jarig.. Op een paar berichtjes na was het vrij rustig gedurende de dag(10 uur tijdsverschil). 'S avonds begon ik me al meer jarig te voelen.. Eerst bij Mick gegeten, toen ik weer thuis kwam zaten me huisgenoten in het donker op me te wachten. Leuke verrassing, had ik niet van ze verwacht.. Iedereen bedankt voor de felicitaties! Zelfs nog een kaartje gehad, bedankt oma!!

Weekend 1-2 december. Vrijdagavond had Mick me meegenomen naar een Italiaanse vriend van hem. Super gezellige avond gehad, heerlijk Italiaans gegeten en een lekker biertje gedronken.. Zaterdagavond had ik me verjaardag gevierd voor me huisgenoten,  vuurkorf, drank, marshmallows en hapjes. Alleen die Aziaten snappen volgens mij niet helemaal wat het in houd. Met een aantal wel een gezellige avond gehad. Zondag wou ik weer gaan surfen, maar door te weinig aanmeldingen ging de les niet door. Dit keer wel op tijd een berichtje gestuurd! Het weer was ook erg slecht, koud en regen. Dus ik ben de stad in gegaa, moest nog wat spullen kopen.. Mooie dag daarvoor!

Weekend 8-9 december. Ik had met een collega(local) afgesproken om te gaan stappen. Maar omdat de weersvoorspellingen voor afgelopen weekend nogal slecht waren, 40-50mm regen. Werd er gevraagd of we zondag ook konden werken zodat er zoveel als mogelijk land klaar lag voordat de regen kwam. Zondagmiddag wel vrij gehad, toen heb ik geslapen. 'S nachts om 2 uur kwam er een Nederlander aan op het vliegveld in Melbourne, die heb ik opgehaald. Aankomende vrijdag gaat hij weer naar huis.

14-15-16 december. 3 dagen weekend ivm slecht weer! Vrijdagochtend om 5:30 uur vertrokken om bij een aardbeienplanten vermeerderaar te gaan kijken. Op de heenweg nog aardbeien en frambozen afleveren bij een chocoladefabriek die de volgende dag open zou gaan voor publiek. Hier kregen we nog een uitgebreide rondleiding, echt prachtig!!! Eenmaal bij de vermeerderaar aangekomen eerst het machinepark bekeken, daarna koffie en voor we vertrokken even snel het perceel bij het huis bekeken. Het weer was nogal slecht op dat moment.. Het was leuk om te zien hoe goed we het in Nederland doen! Op de terugweg naar Main Ridge, zijn we nog op de 'Yellingbo farm' geweest. Dit is ook een bedrijf van Mick waar op dit moment ongeveer 40 ha aardbeien geteeld wordt. Mooi bedrijf en een mooie omgeving! Ligt vlakbij Melbourne.
Zaterdag rond de middag kwamen Nick Ruyter en Kelly(loopt stage met Nick) hier aan. Eerst een rondje over het bedrijf gemaakt, uit eten geweest. En 's avonds zijn we naar Rosebud gegaan. Kroegen pakken, was niet druk maar wel gezellig! Zondagochtend na een nacht van 3 uur slaap weer vertrokken naar Sorrento. Hier zijn we met een boot 'Port Phillip Bay' op gegaan om te gaan snorkelen en zwemmen met zeehonden. De dolfijnen waren er helaas niet. Maar de zeehonden waren wel erg gaaf! De eerste helft van de ochtend was behoorlijk koud met wind en regen. Daarom zijn we op de terugweg naar de 'hot springs' gegaan! Erg relaxt is dat!

Het bevalt hier nog steeds super! Met kerst ben ik 4 dagen vrij. Dan gaan Nick, Kelly en ik 'the great ocean road' rijden. Dat schijnt echt fantastisch te zijn! Gaan we mee maken! Het is er wel druk, bijna alles is al volgeboekt op de route.. Voor oud&nieuw heb ik nog geen plannen. Maar die komen wel!!

Iedereen alvast fijne feestdagen!

No worries.

1. Manon:
    Heee Perik!!

Leuk weer een verhaaltje! :) En super leuk dat Nick en Kelly bij jou zijn geweest en dat jullie met kerst rond gaan rijden!! (heb nog steeds niet opgezocht waar dat precies is, ga ik nog ff doen) Ik ga met kerst een duikcursus op Koh Tao (eiland in Thailand) doen, ben benieuwd. Nog even 3 weekjes werken en dan eindelijk je verdiende 'vakantie', heb je al een idee waar je heen wilt?

Veel plezier met alles!

xx Manon
  2. Yvonne:
    20 december 2012
    wauw klinkt allemaal super!!! Heel gezellig ook! Nog even door bikkkelen en dan kun je het land eens heel goed bekijken in je vakantie! Heel veel plezier daar.
    De koude nederlandse groetjes daar!
  3. Marijke botman:
    20 december 2012
    Mooi verhaal Erik , het gaat je wel goed daar . Geniet ervan !!
  4. Carla wouters:
    Hey Erik,
    Leuk om te lezen wat je allemaal mee maakt. Geniet van de kerst samen met Nick en Kelly, leuk vooruitzicht.
    Veel plezier en we wachten op je nieuwe belevenissen.
    Groetjes Ad en Carla
  5. Ria dekker:
    20 december 2012
    Super dat je t naar je zin hebt !
    Geniet van de feestdagen en alles wat je mee maakt !

Dikke kus van ons uit Dronten
  6. Marcel:
    21 december 2012
    leuke ervaringen, het is nu wel duidelijk wie er in het vervolg weer gaat ruggentrekken...
    groetjes, Marcel
  7. Klaas & Elly:
    21 december 2012
    Het is weer een leuk verhaal Erik. Vanuit Ens nog veel plezier de komende tijd en een fijne feestdagen.

Groeten van Klaas & Elly
  8. Miranda:
    24 december 2012
    Ha Erik,
    Wat leuk om weer wat van je te horen. Klinkt allemaal erg leuk wat je daar beleefd. Geniet ervan. Fijne dagen toegewenst.
    Groetjes Miranda
  9. Herma Dekker:
    26 december 2012
    Hallo Erik ik heb je reisverslag gelezen en vind het fijn dat je het zo naar je zin hebt. Wij zitten hier lekker te eten bij Da Enzo met Ferry Herma Machiel Robin. Hele fijne dagen gewenst en tot ziens oma dekker
  10. Ingrid:
    6 januari 2013
    Hoi Erik, wat een fantastishe verhalen en leuke dingen maak je mee. Bedankt voor je kaart kwam afgelopen maandag binnen en nog een tegek nieuwjaar toe gewenst.
    groetjes Ingrid en Mark